Toteutin viime viikolla pitkäaikaisen haaveeni ja ostaa-päräytin vohveliraudan (Tefalin Ultracompact, Ykkösbonus-kauppojen keräilykampanjan tuote, tosin tän saa ostaa ilman merkkejä). Ja hetihän sitä piti kokeilla lauantaina! Eikä varmaan muuten jää ainooks käyttökerraks! Semmonen lätty-/pannari-/vohveli-hiiri minä olen!

Tämmöisiä minun harjoituskappaleeni olivat:

1202168.jpg

Hiukan olivat ehkä turhan vaaleita, mutta eiköhän käyttöharjoitusten myötä myös tuo väri (ja rapsakkuus) löydy!

Ohjeen otin suoraan (tai siis melkein suoraan) mukana tulleesta käyttöohjeesta.

3,3 dl olutta (minä käytin vissyä)

4 dl vehniksiä

1 rkl leivinjauhetta

1 rkl suolaa (niin lukee ohjeessa, mut vähempi olis todellakin riittänyt, ehkä 1 tl on oikeampi määrä!)

3/4 dl hienoa sokeria (käytin Hermesetasta)

50 g voisulaa (lorautin rypsiöljyä "sopivasti")

4 munaa (mulla oli 3 kokonaista munaa ja yks kermasarvien voitelusta jäänyt muna)

1 tl sitruunamehua (sen jätin pois)

Tämä teko-ohje on varmasti jonkun suomennusohjelman aikaansaannos:

Kaada olut kulhoon, anna sen seistä 5 minuuttia, kunnes vaahto häviää. Sekoita jauhot, leivinjauhe ja suola. Vatkaa munat, olut, voi, sokeri ja sitruunamehu suuressa kulhossa noin 2 minuutin ajan. Lisää seos vähitellen jauhoon, ruokalusikallinen kerrallaan. Vatkaa, kunnes taikinan koostumus on tasainen.

(Siis haloo! Ensin suuressa kulhossa muka sekoitetaan munat, voisula, sokeri, sitruunamehu ja vissy/olut ja se seos lisätään jauhoihin... Just joo, ehkä sittenkin pitäis olla niin, että ne jauhot lisätään siihen seokseen ruokalusikallinen kerrallaan... Näinpäin minä ainakin sen tein... Saksankieliset ohjeet näyttäis olevan niin päin miten tein, ruotsiks ja enkuks menee munaseokset jauhoihin... Lysti tapa, ei siinä mitään...)