942949.jpg

Minun teki illalla mieleni kokeilla quesadilloja. Monissa blogeissa olen nähnyt herkullisia kuvia quesadilloista ja lopputulos on näyttänyt hirveän herkulliselta. Pitihän tämmöinen herkku testata. Tähän hätään en kuitenkaan alkanut opettelemaan tortilla-lättyjen tekoa, vaan käytin kaupan valmiita tortilloja.

Tortilla-lätylle laitoin ensin tomaattipyrettä, päälle kinkkusuikaleita, hieman ananasmurskaa ja lopuksi juustoraastetta. Ja toinen tortilla-lätty päälle. Koska meitä oli kaksi syöjää ja halusin nopeuttaa toimintaa, paistoin "lätyt" uunissa. 225 astetta, grillivastuksilla, noin 4 min/puoli.

Kääntämisessä oli vähän hankaluuksia, kunnes keksin laittaa ensin lautasen väärinpäin lätyn päälle. Lätyn alle laitoin paistinlastan ja lautasen avulla kiepsautin koko komeuden ylösalaisin -ja valutin lätyn takaisin pellille.

Kypsät lätyt hurautin pitsaleikkurilla 4 osaan.

Nää oli tosi hyviä! Näitä tehdään toistekin! Pitsamaustetta olis voinut tuohon versioon laittaa sekaan, muta seuraavalla kerralla sitten...

Aineita minulla oli kaksi pussia tortilloita (8 kpl/pussi), 300g pussi kinkkusuikaleita (riitti jutiinsa), yksi tuubi Pirkan tomaattipyrettä, siihen jäi arviolta pari teelusikallista. Ananasmurskaa minulla oli purkillinen, mutta siitä jäi ehkä kolmannes. Juustoraastetta minulla oli kaksi 150g pussia, se ei ihan riittänyt, joten viimeisiin lättyihin laitoin tavallista Edamia siivuina. Valmiita quesadilloja tuli siis kahdeksan kappaletta. Emme me niitä kaikkia illalla syöneet, kun oli muutakin syötävää, mutta en viitsinyt jättää avattuja pusseja lojumaan kaappeihin. Loput quesadillat menevät tänään päiväkahvilla suolapalana.